Page:
Home > Help Needed / General Tech Chat > rolcage weld in or bold in?

pieter

239 Posts
Member #: 7577
Senior Member

belgium

you can always try but it would be a shame to mess up a mini and not get it on the road afterwards... ask arne from mini club belgium with his azure blue mini with zeemax kit on it, when the tuning law was introduced he had about 4 pages of 'nonono's" on it

i also had a full cage bolted in and was not even allowed to enter "de keuring" (mot office) in belgium... now the full cage is out, damaged my tinted windows and leather interior and now have holes in my rear arches...but i am road legal.

you can always go to the mot office and get o plates on it, and then fit it afterwards, but depending on the year of the car, you will be obliged to go to "de keuring" once in a while from 2014 onwards as the law will change again on oldtimers registered with o plates

Rammie2000

1751 Posts
Member #: 10190
Post Whore

belgium

On 5th Jun, 2013 pieter said:
you can always try but it would be a shame to mess up a mini and not get it on the road afterwards... ask arne from mini club belgium with his azure blue mini with zeemax kit on it, when the tuning law was introduced he had about 4 pages of 'nonono's" on it

i also had a full cage bolted in and was not even allowed to enter "de keuring" (mot office) in belgium... now the full cage is out, damaged my tinted windows and leather interior and now have holes in my rear arches...but i am road legal.

you can always go to the mot office and get o plates on it, and then fit it afterwards, but depending on the year of the car, you will be obliged to go to "de keuring" once in a while from 2014 onwards as the law will change again on oldtimers registered with o plates

Ik ken arne goed. En idd hij heeft problemen gehad met keuring enz. Dit was ook in het begin van dz tuning keuring en heeft door weinig geduld te hebben ook wel wat fouten gemaakt om zijn mini te keuren met alls erop en eraan. . En er is meer dan 1 soort keuring in Belgiƫ. En meer dan 1 manier de auto is nog niet oud genoeg voor oldtimer maar aal niet meer naar een standaard keuring moeten. Zal wel aan heel wat regels onderworpen zijn ook maar dat nemen we er bij. Enwat die ooldtimer wetgeving betrefd... daar word veel over gespeculeerd maar mag van mij gerust wat verstrengen.

you can do anything if you set your mind to it...
i rather blow it up winning than keep it together losing.

finish date set for project 1... march 2018

pieter

239 Posts
Senior Member

belgium

ja uiteraard kan je een vas keuring doen en zo maar dat is ook een hele rompslomp enkel om met een kooike rond te rijden, ik heb hetzelfde als arne gehad met die rolkooi en tuning toestanden en heb mijn mini 6 jaar aan de kant gezet tot hij dan effectief oldtimer was, en dan gekeurd zonder de kooi leek mij het makkelijkste

nu spreken ze ervan om om de 3 jaar naar de keuring te moeten met een oldtimer plaat

http://www.bfov-fbva.be/index.php/dossiers...oldtimerstatuut

Rammie2000

1751 Posts
Post Whore

belgium

On 6th Jun, 2013 pieter said:
ja uiteraard kan je een vas keuring doen en zo maar dat is ook een hele rompslomp enkel om met een kooike rond te rijden, ik heb hetzelfde als arne gehad met die rolkooi en tuning toestanden en heb mijn mini 6 jaar aan de kant gezet tot hij dan effectief oldtimer was, en dan gekeurd zonder de kooi leek mij het makkelijkste

nu spreken ze ervan om om de 3 jaar naar de keuring te moeten met een oldtimer plaat

Ook geen vas keuring ze. Daar komt ie nooit door. Supercharger 1330cc hydrolische handrem 7*10 velgen metalen flipfront enz..... is in feite al "voorgekeurd" moet nu enkel nog aangetoond worden dat ie gebouwd is naar de specificaties die opgegeven waren... het helpt natuurlijk wel als uw vafer een voet binnen heeft bij het ministerie
En idd om de 3jaar heb ik ook al van gehoord. Gaan er veel in under haar scharten. .. denk maar es aan de mannen van de poliched pistons... roofshops van v10 motoren.... dikke shit als je ni voorbereid bent daarop.

Rammie2000

1751 Posts
Post Whore

belgium

On 6th Jun, 2013 pieter said:

Ook geen vas keuring ze. Daar komt ie nooit door. Supercharger 1330cc hydrolische handrem 7*10 velgen metalen flipfront enz..... is in feite al "voorgekeurd" moet nu enkel nog aangetoond worden dat ie gebouwd is naar de specificaties die opgegeven waren... het helpt natuurlijk wel als uw vafer een voet binnen heeft bij het ministerie
En idd om de 3jaar heb ik ook al van gehoord. Gaan er veel in under haar scharten. .. denk maar es aan de mannen van de poliched pistons... roofshops van v10 motoren.... dikke shit als je ni voorbereid bent daarop. Ps.. denk es aan hoe limousine s gebouwd en gekeurd graken in Belgiƫ

pieter

239 Posts
Senior Member

belgium

ik vind het een grote soep en geldspelleke, ik heb er de moed noch tijd, nog geld voor om een auto te bouwen die misschien op platen geraakt, misschien niet en als hij dan op platen staat, voor hoe lang... ik rij liever origineel of een cheater rod bouwen...

Rammie2000

1751 Posts
Post Whore

belgium

On 13th Jun, 2013 pieter said:
ik vind het een grote soep en geldspelleke, ik heb er de moed noch tijd, nog geld voor om een auto te bouwen die misschien op platen geraakt, misschien niet en als hij dan op platen staat, voor hoe lang... ik rij liever origineel of een cheater rod bouwen...

Over centen ga ik niet discuteren. Maar ie staat al op platen. En zal altijd op die platen staan. Eens een conform is toegekend blijft ie toegekend. Positief puntje is dat de nieuwe oldtimer iets voorziet voor gelijkgestemden zondet lange arm en veel geduld.

Home > Help Needed / General Tech Chat > rolcage weld in or bold in?
Users viewing this thread: none. (+ 1 Guests) <- Prev  
To post messages you must be logged in!
Username: Password:
Page: